woensdag 27 juni 2012

a poem a day LVXXI


Bliksem in mijn hoofd,
felle, langgekleurde steken die flitsen
en voorbijgaan
Piepende fluiten en een jammerend orgel
Punt is, dat ik het niet begrijp
Waar is de leegte gebleven
die deze morgen nog
Colgate-fris mijn ontbijt sierde?
Tussen appelsienen en een Mona-toetje
als welkom voor mijn verblijf
De vriendelijke juffrouw
met een mond vol tandpastalach
Hoera, dacht ik toen
en ‘leve de vakantie!’
Maar waar is die leegte nu?
Nu, nu ik haar zo nodig heb


Lightning in my head,
intense, long-colored stings that flash
and pass
Chirping flutes and a whining organ
Point is, that I don’t understand
Where is the emptiness
which even this morning
Colgate-fresh decorated my breakfast?
Between oranges and a Mona-dessert
as welcome for my stay
The friendly miss
with a mouth full toothpaste-smile
Hurrah, I then thought
and ‘long live holiday!’
But where is this emptiness now?
Now I need her so


Geen opmerkingen:

Een reactie posten