zondag 28 oktober 2012

schrijven / writing


Schrijf ik over wat komt aanwaaien
of wat al langer mijn hersens spinde?
Het valt binnen
en vervolgens op papier
uit toetsen gedreven
op een of andere manier
van een geheugen in het ander
bewaard voor allemans oog
dat oordeelt en prijst
of verafschuwt
en kan het mij wat schelen
of doe ik het daarom?
Wat niet weet ook niet deert
zou mijn vader zeggen
en draait op zijn andere zij
in het graf dat ik voor hem groef...


Do I write about what comes up
or what already longer occupied my brains?
It falls inside
and then on paper
hammered from keys
one way or the other
from one memory into the next
kept for everybody’s eye
that judges or praises
or abominates
and do I care
or is it why I do?
What isn’t known doesn’t harm
as my father would say
and turns on his other side
in the grave I dug for him...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten