maandag 3 december 2012

levenslied / song of life 27


Kattenvrouwtje noemen ze haar
ook wel strikvrouw om het breien
voert ze dozijnen poezen aan de rivier
met de vis die oom uit het water haalde
mag ik mee tussen het krioelen
van bont vachtende mauwen
springt er een omhoog en krabt mijn hand
maar oma brult een langgerekte toon
en de kat vlucht aan de kant
knorren de varkens om mijn wond in hun stal
goeiige lummels, straks weer balkebrij eten
als opa ze heeft geslacht
lik ik mijn baard terwijl poes miauwt
en haastig van de stoel springt
die voor mij is gereserveerd
in de kamer, de luiken gesloten
en met een boterham met aardbeijam
hervatten wij het kaarten


Cat woman they call her
also tie misses because of her knitting
dozens of cats she feeds at the river
with the fish uncle caught out of the water
am I allowed between the swarm
of colorful furred meowing
jumps one up and scratches my hand
but granny shouts a long stretched tone
and the cat flees aside
grunt the pigs for my wound in their stall
good-hearted dickheads, soon we eat sausage again
after grandpa slaughters them
will I lick my chin while puss maws
and jumps speedy of the chair
that is reserved for me
in the living room, the shutters closed
and with a sandwich strawberry marmalade
we start playing cards again

Geen opmerkingen:

Een reactie posten