vrijdag 7 december 2012

levenslied / song of life 31


De bazige, ver weg
ouder ook, doet de kinderen drillen
Mij niet gezien
leef ik mijn eigen spelen wars van haar
waartegen niemand opkan of wil
heb ik mij alleen tussen de struiken
van het rotonde plantsoen
over de perkjes en wat takken buigen
is het mijn plek van mos en koude grond
ruggelings tegen de stam
van de wilde kerselaar
met een boek of mijn handen achter de gulp


The bossy, far away
older as well, makes the children exercise
But without me
I live my own games opposite from her
where no-one can cope or won’t
do I have myself alone between the bushes
of the roundabout park
across the beds to bend some branches
is it my place of moss and cold soil
my back against the trunk
of the wild cherry tree
with a book or my hands behind the flyers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten