zaterdag 8 december 2012

levenslied / song of life 32


Maar de buurt wordt afgebroken
rotonde verdwijnt in een plein
van grote betonnen kiezeltegels
huizen gaan neer en buren verdwijnen
vriendje ook
zonder hun vee in een rijtjeshuis
dat ik maar eenmaal bezoek
is het niet hetzelfde zonder hennen of kip
de varkens geslacht, de pauw weggebracht
voelde er mij niet thuis
al mis ik hem, en ook zijn zussen
waarvan ik er een heb mogen kussen
toch verloren leert het leven
na alles wat we elkaar hebben gegeven
Nu vriend is verdwenen
komen er nieuwe vriendjes en vriendinnetjes bij
zij trekken in een ander huis
en straat wordt straten
want langzaam word ik groot


But the neighborhood is broken down
roundabout disappears into a square
of big concrete pebble-tiles
houses go down and neighbors vanish
friend as well
without animals in a townhouse
that I only visit once
is it not the same without chickens and cock
the pigs slaughtered, the peacock elsewhere
didn’t I feel at home
even so I miss him, and also his sisters
of whom one I kissed once
yet lost life teaches
after all we did together
Now friend is gone
new friends come; girls and boys
they move into an other house
and street become streets
because slowly I grow up

Geen opmerkingen:

Een reactie posten