zondag 9 december 2012

levenslied / song of life 33


De opmars van de jaren
vol van nieuw initiatief
worden beekjes gedempt
en hoog gebouwd
nieuwe gele huizen
in plaats van baksteen rood
supermarkten zonder etalage
verdwijnen winkels met
Het is wel spannend al dat nieuw
een groot ziekenhuis
om er veel beter te maken
door witte jassen
en meisjes in schorten
met mooie benen lopen ze stil
op platte zolen door glijgeboende gangen
en ruik ik het fruit en vruchtensap
in het winkeltje met bloemen
wanneer ik op bezoek ga
want mam ligt ergens op een kamer
waarvan er zoveel zijn dat het verward
maar ik blijf niet lang
de lucht ruikt vreemd
en er hangt veel te veel stilte
voor een jongen als ik


The climbing of the years
full of new initiative
become creeks filled up
and high build
new yellow houses
in stead of brick red
supermarkets without windows
disappear shops that have
Yet it is exiting all that new
a large hospital
to make many better
by white coats
and girls in aprons
with beautiful legs they walk quite
on flat soles through slide-polished corridors
and I smell the fruit and juice
in the little shop with flowers
when I come to visit
because mom lies somewhere in a room
of which there are so many that it confuses
but I don’t stay long
the air smells strange
and there hangs much too much silence
for a boy like me 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten